2008. január 18., péntek

2008 január 18. - 9. és 10. futam - Avagy a "long day"

Felhős idő volt reggel, rajtunk 14 órára volt kiírva. A parthoz közeledve láttuk, hogy szélcsend van, és ezt várták egész napra. Nekiláttam a szerelnivalóknak, de nem tartott túl sokáig. Az árbocot hagytam bent, mert gyenge szélben jó eredményeket tudtam csinálni ezzel az árboccal. Befűztem a gyenge szeles WB vitorlát, majd a vizes ruháimat kiterítettem a napra.
Ezután Robival, a Szlovák finnessel elmentem Shandringhambe, vettünk neki csúszásgátlót a hajójára, hogy ne essen le a deckről. Robi jó figura, és nem mellesleg beszél magyarul is. Éttermei és szállodája van odahaza, és Szencen lakik. Régebben Europe-val vitorlázott. Megdumáltuk azt is, hogy megpróbálunk eljárni egymás versenyeire, mivel ők kevesen vannak mostanság. Találkoztam Robival és Kristóffal is, Acsival is 2 percre. A Tornadók, akik a mi pályánkon voltak előttünk ekkor kezdtek vízre menni, mi is visszamentünk a klubba.
Apropó Magyarok, hazautazás. Az idősebb Gaszton segítségével úgy tűnik sikerül elintézni a hazautat, lesz konténerünk méghozzá Budapestre. Közben hazafelé a parkolóba megérkezett a kínai csapat konténere. Ott téblábolt 2 officer, olyan, akikkel nekünk is kellett volna találkoznunk alaphangon. Megkérdeztem őket a procedúráról, normális e, amit mi kaptunk. A válasz egyértelmű nem volt. Remek. Tehát iszonyatosan átvertek minket. Bár ahogy Gabótól hallottam, sikerül valami pénz visszakapni belőle.
Kezdett némi szél lengedezni, de folytak a megbeszélések, eszmecserék. Végül a Tornado két futama után, 4 óra körül vízre mentünk. A szél 110 fokról fújt, parttal párhuzamosan. Szépen erősödött is, a második futamra meghaladta a 12 csomót is.
Az elsőben egészen jó rajtom volt lúvban, és baktattunk szépen a jobb oldalra. Megjött a lepörgés, és irány a bója. Sajnos páran elém jutottak, így egyre kiljebb szorultam, végül a szél is lepörgött, 50 körül értem fel. Hátszélben jöttem fel szokás szerint, majd lent jó kaput választva ugrottam kb 10 helyet. Folyamatosan kellett lépkedni balra a hosszú steuerboardos menetek között, aki ezt kihagyta, lemaradt. Ma kis pálya volt, viszont 3 kreuz és hátszél. Szépen jöttem még fel pár helyet hasonló taktikával, és futottam be a 34. helyen a végén.
A szél csavart feljebb, "free pumping", tehát 12 csomó fölött. A szél elérte a 15-18 csomót. A rajt után összekoccantam egy Ausztrállal, ezért 720 a büntetésem. Megcsinálom, és nézem, ahogy a mezőny megy a bal oldalra. Jobbra kevesen mennek, megyek alra, valamennyire tiszta szélben. Alig verek pár hajót az első jelnél, de nem adom fel, és húzom ahogy bírom. Jó taktikával jövök is fel a mezőnyben. Kreuizban ugyan az a taktika, mint az előbb. Sablonos. Lepörög, fordulsz. Mint Agárd! De ott nem ilyen k.rva sós a víz! :) A végére 39.-nek ásom fel magam. Fél 8 van, mire partot érünk. Sms-ben jön a mai eredményem. Ez aztán a technika!
Végül a 49. helyen zártam a versenyt, aminek csak a második felében nyújtottam elfogadható teljesítményt. A versenyen a Wilke árbocot fogom használni, és a két WB sails vitorlá nevezem. A Pata túl kemény ezekre a körülményekre, a lábam majd leszakadt ma is...
Hajómosás, én a ruháimat hazahoztam, nem árt kimosni gépben is így három hét után. Itthon finom vacsorát kaptunk, majd beszéltem Kedvesemmel, AKINEK EZÚTON IS ÜZENEM, HOGY SZERETEM ÉS HIÁNYZIK!!!!

Nincsenek megjegyzések: