2008. január 17., csütörtök

2008 január 17. -7. és 8. futam - feltámadás

A meteorológia mára sem igért kis szelet, de a felhős idő belekavart a dolgokba egy kissé. Ma 12-kor rajtoltunk, és még sok szerelnivalója volt mindkettőnknek, így 10-re mentünk Black Rockba. Én betűztem a Pata árbocomat, majd a finnekkel konzultálva előrébb döntöttem az árbocot. Elég bizarr volt, de mégiscsak a vitorla készítője javasolta ezt. A vízen nem tetszett, picit hátrébb is hoztam. Ő megnézte a motorosból, azt mondta hogy good.
A szél, ami egyébként az alábbi oldalon nyomonkövethető http://www.earthsci.unimelb.edu.au/~awatkins/fbeacon.html nem akart nagyon fújni, 10 csomó körül volt, és szépen forgott is. Halasztással kezdtünk, majd rajtgyakorlatok. Elsőre normál, visszalövik, másodszorra fekete, én vastagon kint voltam szerintem, meg mások szerint is, de visszalövik. Nézem a táblát, de nem szerepel a számom rajta. Mondja is Raffa, hogy jó sok pénzt dobhattam a rendezőknek! :) Kimeszelnek 4 hajót, majd rajtolunk. A szél dk-i. Lee-ben rajtolok ( nem farmer ), de szépen bejön a másik, azaz a jobb oldal. Baktatok is át, és valahol 30 körül érek fel. Lefelé megverek pár embert, jól megy a hátszelezés a Pata árboccal. Keményebb mnt a Wilke, és ez érezhető rajta. A második kreuzban tovább fordul a szél jobbra, de mivel nem merek elég szélsőséges lenni, picit visszaesek. Hátszélben megint aratok, és végül a 37. helyen futok be. Kezdem magam jobban érezni végre.
Átrakják a pályát, szokásos pöcsölés. Majd rajtgyakorlatok, ezúttal hosszabb a lista. A szél erősödik, néha eléri a 15 csomót is. Kreuzban a jó oldalon baktatok, de nagyon kemény az árboc, majd leszakad az árboc. Ennek ellenére 25 körül érek fel, és hátszélben, köszönhetően az erősödő szélnek szlalomozok felfelé. A leebojánál jó kaput veszek, és megyek a jobb oldalra. Miközben élesedem, érzem, hogy valami nem stimmel a schottal. A kezemben marad, s a forduló után nem bírom klemmbe rakni. Az én hajómban ún. torony van, aminek a felső határolója eltörött, és kiugrott a schott a klemmen kívülre. Ergo nem volt klemm, illetve volt, a bal és a jobb kezem. A jó oldalon, de nagyokat küzdve ügettem, és sajnos elment pár hajó mire felértem. A kezem nehezen bírta, a vállam még most is fáj. A végén már rácsavartam a kezemre, de iszonyat húzás volt rajta. Végül vettem a bóját 34. helyen, és hátszélben elmentem két hajónak, így 32. nek futottam be. Örültem, végre egyszer ezen a versenyen.
Hazafelé irány a vitorlásbolt, szerencsére kaptam ilyen alkatrészt, így holnap kicserélhetem. Azután ettünk egyet, majd Acsiékhoz mentünk kis társasági életet élni.
Gaszton bummja ma is megadta magát, így hazahoztuk ( befért az autóba, szerintetek nagy?? :) ), megszereltük, holnap meglátjuk mit bír a cájg...

Nincsenek megjegyzések: