2008. január 16., szerda

2008 január 16. - 5. és 6. futam

A mai napon erős szélre ébredtünk, és ránézve a netre láttam, hogy 20 csomó ( Belo kérésére nem knots :) ) felett van a szél. Ma az erősszeles WB sails vitorlát próbáltam. Rajt kettőre volt kiírva, időben értünk le a klubba. Vitorlacsere, állítás, majd irány a víz. A Tornado késett picit, így halasztás volt. Összesen ma is sikerült jó másfél órát várakoznunk lobogtatva, mert a rendezők iszonyat nagy ba..aszok voltak. Volt egy első rajt, jól sikerült, visszalőtték. Második fekete, legjobb rajtom eddig, de ezt is visszalőtték. Ekkor hosszas tanakodás után kitették 5 hajó számát, akik kint voltak. Az egyik a helyi Nossiter volt, ő el is indult tréningezni. Közben páran reklamáltak, és meglepetésre törölték a BFD-ket! Ilyet még nem is láttam, kiírták, hogy NIL! Küldtek egy motorost egy idő után Nossiterért, aki közben jó messze elmászott. Ez megint súlyos percekbe tellett, addig vártunk. A rajt nem sikerült rosszul, de elég tompa voltam, viszont volt sebességem. Döntően a pálya bal oldala felé vitorláztam, ami eleinte jónak tűnt, de végül a másik oldal jött be. 40 körül álltam, és hátszélben jó sebességem volt, pár helyet fogtam. A második kreuz nem sikerült, középen próbálkoztam, és ez nem fizetett. Ez a vitorla egyébként elég jó volt a North-hoz képest. Hátszélben egy boly fordult előttem. Utolértem őket, de egy amerikai felborult közvetlen előttem. Ki tudtam kerülni, de a 28 csomó körüli szélben nem volt egyszerű. A bummom az élesedés közben leakadt egy hullámban, és egy classic borulás lett a vége. A hajó elfeküdt, a vitorlába beleestem. Fejjel lefelé állt, svertet még engedtem a végén, volt mibe kapaszkodni. Szépen elment mindenki mellettem, egy hajó volt mögöttem, mire felálltam. Befutottam 55. helyen. Ekkor láttam, hogy eltört egy latnim. Biztosan akkor, amikor beleestem. Irány a part, latnicsere, e közben elrajtolt a második futam, így azt lekéstem. Lemostam a hajót, megzuhanyoztam, megvártam Gasztont, majd irány haza. Holnap árboccsere, megnézem a Pata árbocot is, hiszen tesztelünk...

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Igazán köszönöm :-)