2007. december 30., vasárnap

2007 december 30. vasárnap - Négy hete indultunk...

Milyen gyorsan telik az idő, 7 hete indultunk otthonról. Furcsa, hogy télvíz idején ilyen körülmények között vitorlázhatunk, mint amilyen itt van.
Ma leírom, amit régen elfelejtettem. Mikor karácsony előtt az autópályán dugó volt, illetve csak lett volna, mert erős forgalommá redukálták. Tették ezt úgy, hogy a felhajtó ágat egy lámpával látták el. Két sáv volt, két autó indult egyszerre, mint egy versenyen. Kb 5 másodpercenként, így nem özönlötték el az autópályát az autók. Ennyi. Ez a dolog tetszett, ezért osztom meg veletek.
Egyébként egészen jól bírom a távollétet. A leghosszabb, azaz 3 hét 2003-ban Medemblik-Svédország volt, iletve 2004-ben Rio. Azokat nehezebben viseltem mint ezt most. Nyilán értem azóta. De fontos az is, hogy tudom, van valaki otthon, aki vár, akinek hiányzom. Nekem is hiányzik, de már "csak" 1 hónap van hátra Andi! :)
Olvasom az otthoni híreket, mindenki jégvitorlázik. Jellemző, hogy tavaly egyáltalán nem volt jég, idén meg tökéletes. Szeretnék én is jégvitorlázni illetve jégszörfözni kicsit idén, remélem februárban lesz még rá lehetőségem. Azért annyira itt sem rossz, főleg, hogy már van hajónk, gy tudunk rendesen, érdemben készülni.
Mai nap kardio edzéssel indult. Illetve nem. A nap a papagájokkal indult, akik a tuján ülve rikoltoztak és törték a termését, majd Gaszton feje fölött dobálták a tetőre hősünk nagy örömére. Szóval kardio. A bicajokat rommá izzadva hagytuk el. Nekem most már szinte méterre pontosan 35km sikerül egy óra alatt. Néha viccesen néztem azokat, akik zenével a fülükben edzenek, de most már nem mosolygok rajtuk. Én is ezt csinálom, és sokkal jobban megy az edzés, főleg, ha kicsit fáradtabb az ember. Gyors fürdés, irány a klub, azaz Black Rock. A 14esek már vízen voltak, és sok Moth is volt. Vannak közülük amerikaiak, észtek és helyiek is.


Gyorsan vízre szálltunk, és elindult a pörgés Raffával és John Shallvey-vel, aki a helyi finnes titkár. Négyen köröztünk a Lali által kirakott pályán. Két perces rajtok voltak, egy futam 13-15 perces volt. Kreuz-hátszél. A szél délről fújt, ereje 2-4 bft. Jól mentek a rajtok és az oldalválasztások is, többször értem fel Raffa előtt, de bőszélben megkerült. Vidáman mesélte, hogy most ez könnyen megy, hiszen ledobott egy 20-as, és csak 98kg. Hát igen, nem mellesleg világbajnok is. Viszont nagyon közvetlen ember, sokat beszélgettem vele a futamok szünetében, sok hasznos tanáccsal látott el.

Mikor ők elmentek, Gasztonnal lehátszeleztünk a part alá, és hosszú kreuzokat mentünk, hogy szokja a paraszt a szántást. Zsibbadt a lábam, de elég jól bírtam a hosszú meneteket. A végén szépen siklattunk hazafelé, az időközben ötös köré erősödő sea-breeze-ben. Ez délután általában megjön, és D-NY felé fordul a szél. A hullámok hegyesek, és meredekek. A hőmérséklet ma nem volt olyan durva mint tegnap, 34 fok körül tetőzött. Holnapra 41-et várnak, és szilveszterre is csak 26-ig süllyed.

Hazaérve Erzsiék fiához, Adriánékhoz mentünk vacsorára. Kenguru steak volt BBQ-n. Ez a fajta hús abszolut zsírmentes, és nagyon finom. Nekem jobban izlik, mint a marha. Jót beszélgettünk, de korán távoztunk, mivel hulla közeli állapotba kerültünk. Én korán kelek reggel, mert Lacival megyek a piacra reggel 7-kor. A terv utána edzés, vitorlázás, mad szilveszter náluk.




Nincsenek megjegyzések: