2008. február 1., péntek

Gold Cup 2008 - 9. futam

Kis szelet igétek erre a napra is, és ismét bejött. A gyenge szeles WB-t húztam, ami jó ilyen időben. A rajt 12-re volt kiírva, mivel a Medal Race utána következett. A szél nem seabreeze volt, kicsit balról fújt. Ma ugye 10 hajóval kevesebb indult a futamon ezért. Megjelent Fecó is fényképezőgéppel és kamerával, remélem lesz majd 1-2 kép rólunk. Elsőre fekete zászlót húztak. Lúvban rajtoltam, jól és pontosan. Visszalőtték. 12 hajót küldtek haza rögvest, és indult a következő rajt. A szél ment el balra. Mentem lefelé, de olyan kevesen voltak lent, hogy nem mertem ekkorát kockáztatni. Ráadásul az összetettben 1 ponttal előttem levő OK világbajnok indiait megkaptam magam alá, így a rajtom sem volt a legjobb. Bejött a bal oldal, akik jobbra mentek, eltemették magukat. Vezetett a Venezuelai... Én középen próbálkoztam, és 20-15 körül álltam fent. Hátszélben 1-2 hajó elhagyott, a második kreuzban nem alakítottam emlékezeteset. Egyik oldalt sem húztam meg, ami nagy hiba volt. Középen mentem a pörgésekkel, ami itt nem fizetett. Hátszélben rám fújt még 1 brigádot a szél, de végül közülük nem vert meg senki, 38. helyen futottam be. Összetettben 61. helyen végeztem a versenyen.
Maradtam kint a futam után megnézni a Medal Race-t, ami izgalmas volt. A szél 15 csomósra erődödött a mi 8 csomónk után. Free pumping zászló volt fent. PJ korai rajtos volt, és nem jött vissza. A futamot Ed Wright nyerte egy hullámmal Ben Ainslie előtt, aki okosan, riválisait tartva versenyzett ezen a futamon, nyerte 5. VB címét. 5/5 VB, ez nagyon komoly.
Második lett Dan Salater NZL, harmadik Jonas Hoegh Cristhensen DEN.
Utána hajószétszerelés, összecuccolás holnapra. Este rokonokkal mentem vacsorázni a városba, de a holnapi pakolás miatt korán hazatértem.

Nincsenek megjegyzések: